16 Aralık 2012 Pazar

Stüdyoda Hand Jive Triosu ve Johnny Otis


     Merhaba, girişi yukarıdaki Johnny Otis totoşkosuyla yapmak istedim. Akabinde blogumuza yakışan görüntülerde devam edeceğiz.
 Bu sevgili yavrumuzun Hand Jive adlı şarkısının (bkz. video) bir de canlı performans videosu bulunuyor. Ben de başlangıç için gayet uygun bir video olduğunu düşündüm.
     Öncelikle kimmiş bu Johnny dedemiz bi tanıyalım. Kendisi, zekamızın elverdiği üzere anladıgımız gibi bir "blues" adamı. Johnny Otis son günlerinde olduğumuz 2012 yılının 17 Şubat'ında hakkın rahmetine kavuşmuş. Burdan ailesine sabır, sevenlerine baş sağlığı diliyorum. Dedemizin yaşamı bundan daha detaylı bir şekilde şüphesiz Wikipedia'da bulunabilir.
      Şarkının tarafımdan gündeme gelmesinin nedeni ise malum top film " şavşank ridempşın"ın imdb puanının bir tık daha yükselmiş (9.3) olduğunu fark etmeme ve ardından filmin müziklerine göz atıp, filmdeki rahmetli Tommy'nin (Gil Bellows) Şavşank'a geldiği sahnede çalan müziği gözümde bir damla yaşla youtube'dan bulmama tekabül eder.. Gil Bellows bile hoşaf olmuş ama şarkının yaşlanmaz bir tınısı olduğu kulağımdan kaçmadı. Baktım bir de canlı performans videosu var. Johnny dedede de (?) bir sevim bir mutluluk sorma gitsin. Bi bakalım bakalım dedim.                                                                                        


 (Rahmetli Tommy garibanı Açık Öğretim Sınavı sonucunu öğreniyor)
                           

     Şimdi asıl konumuz Willie & the Hand Jive'a  (şarkıyı dinlerken "hand job" diyor sanıyorum ben) gelelim..Jive malumunuz bizim buralarda "cayv" denen şey bir çeşit Latin Amerika dansı. Azra Akın, televizyonda bir yarışma programında bir Tarkan şarkısı eşliğide yaptıydı da herkes öeehh dediydi. İşte o dans. Ama bu "hand jive" denen ise bu dansın adından da belli olduğu üzere elli kollu bir çeşidi. Eller daha ön planda yani. Öyle bir garip dans. Google görsellerde aratınca hemen tıfıl John Travolta'nın Grease resimleri çıkıyor. Peki bu şarkıda bu dansı kim yapıyor? a) Travolta   b) Tommy  c) Morgan Freeman  d) kedi (Willie)...Doğru cevap d şıkkı olacak sevgili totoşkalar. Şarkının sözlerinde gizli bu cevaba kedi dememin nedeni ise, Johnny Otis dedemizin "I know a cat named Way Out Willie" yani "kedi canını senin Willie" şeklinde dile getirdiği şarkının giriş cümlesi. Şimdi videomuza ufak bir göz atalım.(Gözlerimizi çıkardık, hazır, üç, iki...)




   
     "It's gotta (be) my favorite too, it should be. We had so much good luck with this.." diyor Johnny Ottis yukarıdaki naif surat ifadesi ve Clark Gable tipiyle. Çünkü adamcığın bu şarkısı 1958 yılı yazında "hit" olmuş,  Amerika müzik listelerinde 9 numaraya yükselmiş, Billboard RnB listesinde 1 numero olmuş. Sonra paraya para dememiş, karıyla kızla hepsini yemiş. Yok yok bu son kısmı ben uydurdum tabi.  Neyse videomuza dönelim. "Fellas"ına yani saz arkadaşlarına "haydin goçlar, Willie Hand Jive" dedikten sonra şarkıya geçiyor, pık pık pık hareketleriyle piyanosunu çalmaya başlıyor bacaksız. Stüdyodaki yönetmenin "zoom back camera!" yapmasıyla kadraja giren üç tane hükümet gibi kadın gözüküyor ama, "görmez olaydım" denilecek türden. Anladığım kadarıyla "hand jive" a binaen hareketler falan yapıyorlar ama ne figürler. "Dostum jive demişsin ama bu bildiğin makarena!". Onu geçtim, bariz bir senkronizasyon sorunu mevcut.. Gerçi sorun arkadaki hükümet ablada.

          Nur yüzlü, sevimli bu üç fıstığın hareketleri, pardon "hand jive"ları bana nedense Tosun Paşa'daki hamam sahnesini özellikle de Adile Naşit ile atışan değerli oyuncumuz Hikmet Gül'ü anımsattı.
         Bilindiğimiz üzere ünlü üstad Rey Charles'a da zaman zaman geri vokal ablalar eşlik etti. Prodüksiyon büyüklüğünden olsa gerek bu ablalar biraz daha göze hitap eden türdendi. Ray Charles'ın kulağına da hitap etmiş olmalılar ki yoksa Ray görsellikle adam kayıracak bir insan değil yani! Herkes ekmeğinin peşinde tabi. Ama Johnny Otis bu konuda da BÜYÜKlüğünü bu videoyla bir kez daha şlaaakk diye suratımıza vuruyor.
     
Ray Charles geri vokalde azami kiloyu tutturmak için kızları dörtlemiş 
         Malumunuz yıllar renksiz yıllar, siyahla beyazın bir kankuli, bir akraba olduğu yıllar. Dolayısıyla bu tarz şamatası bol videolarda sanıyorum ki janjanlı bir görüntü elde etme amacıyla Johnny Otis olsun, geri vokaller olsun piyanist şantörler gibi satenler içindeler. Dünya televizyonlarında büyük yankı uyandıran giyim kuşam programlarındaki gibi konuşmak istemem ama saten giymenin de bir adabı var. Johnny "fella" sözüm sana değil ama senin "hand jive"cılar bi kadife, ne bileyim bi koyu renk, boyuna çizgili giyselermiş daha iyi olurmuş gibi. Bilemedim. Yüzlerinden sevim fışkıran ablalara da öyle ısındım ki kötü bir yorumda bulunmak evlat acısı adeta. Ama gözlerimi alamıyorum o parlaklıktan o kımıl kımıllıktan. Üstüne Kola Turka reklamı alsan deli satar yani, ne bileyim..
       Arkadaki tipik blues orkestrasına ise puanım dokuz kanka. Bir puanı bassçının saçından kırdım. Hatta bir an Janelle Monae sandım. Sonra salaklığımı anlayıp kendimi tokatladım.
       Sözlerimi şarkının dile dolanable özelliğiyle bitirmek isterim. Lakin sabahtan beri heeennd caaayyvv deyip duruyorum. Dinlemez olaydım. Şaka len şaka. Güzel şarkı ama. Videoda loop'a alınmış hand jive'lar ve Johnny dedenin samimi, utangaç, Yenidoğan bebesi tavırları dışında bir görüntü yok o yüzden şimdilik benden bu kadar.










     








   

1 yorum:

  1. my dear honey who really teased the milky dizz ones so it was really impressed and catched me so much particularly your sort of free style writing which get through the pop culture without populist hoochie coochie journey
    and no doubt about it
    pleasssssse my dear don't give up and keep continue to stand up (write more)
    seljuk the dearest

    YanıtlaSil